2018 Salary Guide Webinar – IT


Starting with national permanent hiring, this chart shows headcount increases, and predicted increases. So light blue is what employers said they would do, and dark blue is what they actually did. Most of the time employers are pretty close to their prediction, if a little below. This year headcount increases slightly outpaced expectations, which is a sign of how busy employers were. Next year’s prediction is higher than we’ve seen since 2013 So employers are prepared for a lot more growth. But for me the real story here is in contingent workers. Again, in light blue is what employers said they would do. In dark blue is what they actually did. In 2017 you can see contingent staffing levels increased by more than double expectations. So that’s a huge jump obviously and it tells me that people did not realize just how many people they would need to achieve their business goals Contingent workers are a great resource for sudden or short term staffing needs it’s an efficient and cost effective way to make sure you always have the resources you need in the right place at the right times. However, there are additional risks and regulations around temporary and contract workers, specifically in Ontario now with Bill 148. So my concern is that some employers might not have the processes in place to protect their organizations against those risks. Specifically on Bill 148 in Ontario when we look at the reverse onus changes coming for independent contractors. At Hays we are doing a lot of workforce assessment for our clients right now. And you will be amazed at how many employers have challenges with their temporary or contract workers classification. We found them listed as office supplies, different budgets we have seen them hidden in the finance departments. We have had to tell HR that their estimate for the number of temps on site is usually about triple of what you think. So our best advice is bring your HR legal, finance and procurement people together and make sure you’re on top of all those risks because next year another 26% of employers say they will increase contingent staffing levels which is two big increases in a row and as we are seeing the make up of the workforce gradually shift from all permanent to the kind of Uber style shared job it’s very important that your aware who is on your site, what they have access to and have the right checks in place for those workers so business activity is up, hiring activity is up – what does hiring look like for IT and technology? IT full time hiring was much higher than average, and next year more than half of companies say they will increase headcount, which is huge, especially considering the ongoing skills shortage which we’ll discuss shortly. Looking at temporary staffing, once again use of contingent workers was high in 2017 and while expectations for increases do trail off going forward, it’s still higher than the national jump So nationally hiring is up, and in IT we’re seeing an even bigger jump. So we will take a look at what that means and how that trend effects compensation Well nationally salaries aren’t really moving. If you look at this chart, this is the total number of employers increasing salaries each year dark blue is the number increasing salaries by less than three per cent, and in grey is those increasing by more than three per cent So looking at this trendline – since 2012 the number of employers increasing salaries by more than three per cent has dropped by half.

2017 Worldwide box office (Top 25)


#25 Fifty Shades Darker
Worldwide :
$381,545,846 US and Canada : $114,581,250#24 Cars 3
Worldwide :
$383,930,656 US and Canada : $152,901,115#23 The Mummy
Worldwide :
$409,231,607 US and Canada : $80,227,895#22 Kingsman: The Golden Circle
Worldwide :
$410,902,662 US and Canada : $100,234,838#21 The Greatest Showman
Worldwide :
$434,993,183 US and Canada : $174,340,174#20 War for the Planet of the Apes
Worldwide :
$490,719,763 US and Canada : $146,880,162#19 Dunkirk
Worldwide :
$525,245,546 US and Canada : $188,045,546#18 The Boss Baby
Worldwide :
$527,965,936 US and Canada : $175,003,033#17 Kong: Skull Island
Worldwide :
$566,652,812 US and Canada : $168,052,812#16 Transformers: The Last Knight
Worldwide :
$605,425,157 US and Canada : $130,168,683#15 Logan
Worldwide :
$619,021,436 US and Canada : $226,277,068#14 Justice League
Worldwide :
$657,924,295 US and Canada : $229,024,295#13 It
Worldwide :
$700,381,748 US and Canada : $327,481,748#12 Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
Worldwide :
$794,861,794 US and Canada : $172,558,876#11 Coco
Worldwide :
$807,082,196 US and Canada : $209,726,015#10 Wonder Woman
Worldwide :
$821,847,012 US and Canada : $412,563,408#9 Thor: Ragnarok
Worldwide :
$853,977,126 US and Canada : $315,058,289#8 Guardians of the Galaxy Vol. 2
Worldwide :
$863,756,051 US and Canada : $389,813,101#7 Wolf Warrior 2
Worldwide :
$870,325,439 US and Canada : $2,721,100#6 Spider-Man: Homecoming
Worldwide :
$880,166,924 US and Canada : $334,201,140#5 Jumanji: Welcome to the Jungle
Worldwide :
$962,077,546 US and Canada : $404,515,480#4 Despicable Me 3
Worldwide :
$1,034,799,409 US and Canada : $264,624,300#3 The Fate of the Furious
Worldwide :
$1,236,005,118 US and Canada : $226,008,385#2 Beauty and the Beast
Worldwide :
$1,263,521,126 US and Canada : $504,014,165#1 Star Wars: The Last Jedi
Worldwide :
$1,332,539,889 US and Canada : $620,181,382

Stealing on your last day of work? | Family Feud Canada


[applause] Alright, good luck. Top six answers are
on the board. [clicking sounds] Name something a
beauty pageant queen might wish for when blowing
out her birthday candles. [answer bell rings] Paige: The crown. Gerry: Show me
the crown! [bell dings] Two answers will
beat it, Warren. Warren: Lose weight. Gerry: Show me
lose weight! [buzzer sounds] Paige: We’re gonna play. We’re gonna play. Gerry: Okay, you’re
gonna play. You can wish to
lose weight or… Where was I? Brooke, name something a
beauty pageant queen might wish for when blowing
out her birthday candles. Brooke: Better makeup? Gerry: Better makeup? Okay. [applause] Show me better makeup! [buzzer sounds] One strike. One strike, Jaida. Name something a
beauty pageant queen might wish for when blowing
out her birthday candles. Jaida: A new dress? Gerry: A new dress. [applause] Krista: Good answer. Gerry: Show me a new dress! [buzzer sounds] Oh, two strikes. Name something a
beauty pageant queen might wish for when blowing
out her birthday candles. Peggy: More money. Gerry: More money, yes. Always. If it’s up there,
you’re still alive. If not, they get
ready to steal. Show me more money! [bell dings] [applause] Alright, Krista,
name something a beauty pageant
queen might wish for when blowing out
her candles. Krista: A bouquet
of flowers. Gerry: A bouquet
of flowers. If it’s up there,
keep going. If not, they’re
gonna try and steal. Show me a bouquet
of flowers. [buzzer sounds] [audience groans] Danfords, what do ya got? Jillian, name something
a beauty pageant queen might wish for when blowing
out her birthday candles. Jillian: World peace. Warren: Yes! Jillian: She’s gonna
want world peace. Gerry: I’ve seen a
lot of the answers. [applause] That comes up a lot. If it’s up there,
you’ve got a big lead. If not, they’re
on the board. Show me world peace! [bell dings] [cheering, applause] We got a game! [applause] Good answer. Number 6! [bell dings] Audience: Respected
for her brains. Gerry: Number 2. [bell dings] Audience: Eternal beauty! Gerry: Number 1. [bell dings] Audience: Win a pageant. Gerry: Wanna win. They gotta win, alright.

2018 Worldwide box office (Top 25)


#25 Fifty Shades Freed
Worldwide :
$371,985,018 US and Canada : $100,407,760#24 Spider-Man: Into the Spider-Verse
Worldwide :
$375,540,831 US and Canada : $190,241,310#23 Solo: A Star Wars Story
Worldwide :
$392,924,807 US and Canada : $213,767,512#22 Mamma Mia! Here We Go Again
Worldwide :
$395,044,706 US and Canada : $120,634,935#21 Rampage
Worldwide :
$428,028,233 US and Canada : $101,028,233#20 A Star Is Born
Worldwide :
$434,888,866 US and Canada : $215,288,866#19 Bumblebee
Worldwide :
$467,989,645 US and Canada : $127,195,589#18 The Grinch
Worldwide :
$511,595,957 US and Canada : $270,620,950#17 Hotel Transylvania 3: Summer Vacation
Worldwide :
$528,583,774 US and Canada : $167,510,016#16 Ralph Breaks the Internet
Worldwide :
$529,323,962 US and Canada : $201,091,711#15 The Meg
Worldwide :
$530,243,742 US and Canada : $145,443,742#14 Detective Chinatown 2
Worldwide :
$544,061,916 US and Canada : $1,983,984#13 Operation Red Sea
Worldwide :
$579,220,560 US and Canada : $1,543,547#12 Ready Player One
Worldwide :
$582,890,172 US and Canada : $137,690,172#11 Ant-Man and the Wasp
Worldwide :
$622,674,139 US and Canada : $216,648,740#10 Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Worldwide :
$653,755,901 US and Canada : $159,555,901#9 Deadpool 2
Worldwide :
$734,546,611 US and Canada : $318,491,426#8 Mission: Impossible – Fallout
Worldwide :
$791,115,104 US and Canada : $220,159,104#7 Venom
Worldwide :
$856,085,151 US and Canada : $213,515,506#6 Bohemian Rhapsody
Worldwide :
$903,655,259 US and Canada : $216,428,042#5 Aquaman
Worldwide :
$1,148,161,807 US and Canada : $335,061,807#4 Incredibles 2
Worldwide :
$1,242,805,359 US and Canada : $608,581,744#3 Jurassic World: Fallen Kingdom
Worldwide :
$1,308,467,944 US and Canada : $417,719,760#2 Black Panther
Worldwide :
$1,346,913,161 US and Canada : $700,059,566#1 Avengers: Infinity War
Worldwide :
$2,048,359,754 US and Canada : $678,815,482

Where is it rude to laugh at work? | Family Feud Canada


Here’s the question: Name an occupation
where laughing on the job would be considered rude. [answer button rings] Todd: Uh, funeral home… [buzzer sounds] Gerry: That’s good.
A little fast on that buzzer. [laughter] Gerry: Funeral home…? Todd: Director. Gerry: Show me “funeral
home director!” [bell dings] [cheering/applause] Gerry: Pass or play? Todd: Are we gonna play? [all shouting at once] Gerry: They’re gonna play.
Get ready over there. [laughter] Gerry: Hi, Scott. Scott: How are you,
Gerry? Gerry: Good, buddy.
What do you do in Saskatchewan? Scott: Carpenter. Gerry: Oh, wish I
could do stuff like that. [laughter] Gerry: I can’t
do any of that. I’m so not handy. So you build,
you can build…? Scott: Oh, you bet. Gerry: From anything?
Give you some wood and you build it. Scott: From
the ground up. Gerry: Argh. I know what a
1/10 outlet is. I learned that. Gerry: That’s good. Name an occupation
where laughing on the job would be considered
rude, Scott. Scott: I would say
a hostess. [applause] Pam: That’s a good
answer, good! Gerry: Show me
a hostess. [buzzer sounds] Gerry: Someone wants
seated and you laugh. Scott: Think they’re
laughing at you. Gerry: Hi, Teresa. Teresa: Hi. Gerry: Name an occupation
where laughing on the job would be considered rude. Teresa: I’d have to
say being a pastor or a minister. Gerry: Okay, sure. [cheering] Gerry: Show me
a “pastor!” [bell dings] [cheering] Gerry: Alright, Kelly,
what’s your favourite car of all your cars?
You have to pick one. Kelly: 1969 Charger. Gerry: ’69?
You have that? 1969 Charger.
And it runs? You drive it around? Kelly: Yep. Gerry: Alright, well, name an
occupation where laughing on the job would be
considered rude, Kelly. Kelly: I’ll go
with a surgeon. Gerry: Yeah. [applause] Gerry: You don’t want
that, you don’t want that. Show me a “surgeon!” [bell dings] [cheering/applause] Gerry: On fire!
On fire! Pam, keep it going. Name an occupation
where laughing on the job would be considered rude. Pam: A judge. Gerry: A judge?
I like that. That’d be funny to see. I would love to
see that. I’d love to see a
judge laugh. I’ll tell you a funny
story about a judge. Pam: Okay. Gerry: You know how you go
to fight your tickets? The guy before me went
through a red light, and he went up to
defend himself. He said he sneezed
right at the intersection and his eyes shut
when he sneezed so he didn’t know
the light was red. [laughter] Gerry: That’s great.
Didn’t get off. Didn’t get off. But I thought
it was a good try. Show me a “judge!” [buzzer sounds] Gerry: Two strikes.
Two strikes, Todd. One more strike the Tomlins
are gonna try to steal. Name an occupation
where laughing on the job would be considered rude. Todd: Geez, I am so
drawing a blank. [inhales sharply] [buzzer sounds] Gerry: Alright,
come on, Tomlins. 62 points up
for grabs. Name an occupation
where laughing on the job would be considered rude. What did you
come up with? Aaron: Gerry, we’re
saying therapist. Gerry: A therapist. [cheering/applause] Aaron: Come on!
Come on! Gerry: If it’s up there,
you get the points. If not, they’re on
the board more. Show me “a therapist!” [bell dings] [cheering/applause] Gerry: Number 7! [audience reads answer] Gerry: Been there. Sometimes you go and you
just hope you have money, like ‘please’. [laughter] Gerry: I used to be
a bank teller. That was one of
my first jobs. That’s not an easy
job when your math is a little off sometimes. Number 6! [audience reads answer] Gerry: Yeah.
Number 4! [audience reads answer]

YouTube GOLD – “PAY DAY” (s2 e18) | RC ADVENTURES


– Get these guys out of bed. We’ve been living on site since TTC. Boys. Get out of bed, it’s time to go mining! YouTube GOLD, baby, let’s go. – [Rookie] I’m so hungover. – [SluiceBox Steve] Can I finish my beer? – Morning, boys.
– Morning. – [RCSparks] Time for YouTube GOLD! I see that Joe wasn’t
able to make it today. – No Joe.
– We’re gonna have to pick up where he’s slacking off. But don’t worry, I think I got a machine that might help us up production. – What’s in the box? – [RCSparks] Well exactly, man. You know that we’ve been going for more gold than ever this season, and I figured why not spend
it all before we have it and get ourselves a new machine, right? – Yeah.
– So bro, if you wanna go ahead. I should’ve given you a
completely more adequate tool, but this will take a very long
time, this is perfect. – Woo!
– Oh, nice. – Watch your fingers.
– I like the color. – It’s orange.
– Okay, watch this styrofoam, I hate this stuff. It sticks to you like for years. – [Steve] It gets everywhere. – It’s okay, it’s not my place. (laughing) (vacuum whirring) – Move the box. – [RCSparks] Yeah, get the box out. Should’ve used the crane for that. – Should’ve. – Should’ve.
– Could’ve. – [RCSparks] Put it back in the box! (laughing) It’s a small barrel, hey? – It is.
– Yeah, I know, but remember when Wyatt
and I built the trailer, and I wanted to have
a mobile sluice plant. You’ll see here, or a
screener plant, three axles. Yes, it’s a trailer. – We need to back load it here. – [RCSparks] For sure. Hello. (vacuum whirring) Steve, you should ask
it before you do that. Get consent! (vacuum whirring) (wood creaking) – [Rookie] More styrofoam. – [Steve] Conveyors, more conveyors. – [RCSparks] People on
Instagram were right. It was more conveyors, kind of. – [Rookie] Some little gear head motors. – [Steve] They’re short ones. – [Rookie] Yeah, tiny little guys. – [Steve] Perfect. – [RCSparks] So you’ll see
that these actually move, so these will be able to
fold up on the trailer, so it’s completely a mobile set up. – [Rookie] That is wild. – [RCSparks] There’s one on either side, so one will branch out on the front, one will branch out on the back. Okay so, on the RC model design page there is the white one
they have on display so we can see cause there
are no instructions. Real minors don’t need
instructions though, so you– – [Steve] Real minors would
like instructions though. (laughing) So that’s all folded up, hey? – [RCSparks] Yeah, exactly, so this way we can see how it’s tied up, yep, so this is totally for mobile transport, and like Mike says, this one swings. Yeah, it’s like the size of my finger. – [Rookie] That’s wild. – [RCSparks] So conveyor underneath, that’s styrofoam everywhere. – [Rookie] All leaf-sprung. – [RCSparks] All leaf-sprung, yep, heavy duty too, that’s crazy. Good, cause we’re gonna
take this to the river, then we’re gonna need something
good to haul, you know? Oh yeah, how– – [Rookie] So this’ll sit, it’ll keep the dirt in the center. – [RCSparks] Correct, instead
of pouring out the sides. – [Rookie] That is worth the hurt, man. It’s beautiful, I like it a lot. – I don’t wanna get the belt, but– – [Rookie] Maintenance already? – [RCSparks] All of these are squeaky, well you’re darn right, it’s gonna go out in the field right away, I wanna make sure everything’s– – [Rookie] That’s not gonna
collect dirt though, is it? – It should dry, it should dry dry. – [Rookie] Should dry dry? – Dry dry? This is why you have a
professional mechanic on staff at all times. – Hey tires are apprentice
work, where’s my apprentice? I have a license, I’m not
supposed to be doing tires. – [RCSparks] But your name is Rookie, aren’t you your own apprentice? – That’s, yeah, fair enough. – [Steve] Well there’s
a little cam in here that swings the conveyor on
the front so you can swing it – On the pin?
– left or right. On this pin here, yep. – [RCSparks] And it’s run by a servo? – [Steve] It’s run by a servo, yep. – [RCSparks] Just that
arm is a little awkward. – [Steve] It’s pretty awkward
getting in there, yeah. – [RCSparks] Yikes, look at that. – [Steve] It is on a plug though. – [Rookie] Yeah, we’ll have to take a– – [RCSparks] It got ripped off. – [Rookie] and solder it back together. – [RCSparks] Always
something in shipping, hey? Well at least we get to see–
– At least we noticed it now. – [RCSparks] Yeah, and
we get to see what’s under the plate here. It’s obviously gonna, is it a direct? Yeah, direct, yeah. – [Rookie] Those are some gears. – [RCSparks] It’s good
though, they’re all metal. – So there’s actually four conveyors, plus the trommel on this,
there’s actually a lot going on. – [RCSparks] Yep, there is. So we can strip this down
with the wire cutter, yeah? – Yeah, we got enough there to work with. – [RCSparks] Try to leave
most of the wire there. – [Rookie] That’s a stubby
little bit coming out. – [RCSparks] I’ve never heard that before. No, like, I’ve never heard that before. (laughing) – So turns out that I
can’t have gluten anymore. Found out the whole time that, you know when I was at my mom’s place the other day having
dinner, I couldn’t have it. – [RCSparks] So here goes the throttle, that controls the conveyor. Now I can run that backward or forward, and you’d be wondering to yourself, “What, is he gonna stand there
hold the trigger all day?” and the answer is yes, of course I would. Or I can just adjust my trim level to keep it on a constant forward
or on a constant backwards to make the conveyors
go backward and forward. – We just need to assign
somebody to do that, stand here! – [RCSparks] That’s right,
just stand here and hold that. There’s the front swing arm. This is the entire length
of my table almost, guys how long is this? – That’s giant is what that is. – [RCSparks] That’s
something I’m used to hearing all the time, by the way. (laughing) – [Rookie] These ones that are just sticking out ever so slightly. – [RCSparks] Perfect, and they
clear the belt no problem. So this is how it would be transported. There it is. That is amazing. (laughing) – That is weird. (truck whirring) – [Rookie] Oh that’s so close. – That back axle is off the ground. – [Rookie] I see that, two of them. – Two of them, yeah. Whoa! – [Rookie] Who left that cord here? – Are you guys no help at all? Geez. – [Mikal] I’m waiting
for boss to scratch it. – [Rookie] He already did. (mumbles) – [RCSparks] Such an
amazing looking machine, I handed it off to Rook there, he’s a good pilot at this as well. So this is my Ford
Aeromax, made by Tamiya. Tamiya, Tamiya, Tamiya, however
you want to pronounce it. It’s got a Tekin ROC412 in it. Plenty of pulling power
with those lock diffs, but hard to turn sharply. – [Rookie] She’s doing pretty good so far. – [RCSparks] Yeah, very well. – [Rookie] Still worried about this hill. I know we’re going the long way, but, – [RCSparks] You wanna try it? – [Rookie] man that’s a lot of weight. – [RCSparks] I think you should
try to pull it up the hill. – [Rookie] I think you’re crazy. – [RCSparks] Okay. – [Rookie] I’m worried
about the long lead. Let’s find out. – [RCSparks] Beautiful,
over the terrain no problem. It’s got all that weight planted on the back axles of the truck. Ooh, careful brother. – [Rookie] Ooh, that’s tippy. – [RCSparks] Yeah Well done, Rook. Ooh, traction problem. (truck revving) Nice! All uphill. – [Rookie] Have we checked
our height on this bridge? – No.
– Oh hey, there’s a boulder in the way, somebody wanna deal with that? There’s gotta be a more efficient way of– – [RCSparks] Yeah, yeah. (truck whirring) Takes a long time to move 63 pounds. (truck whirring) – [Rookie] I’m already past that one. The big rock that’s in my way. – [RCSparks] Come on, man,
you’re holding up production! (truck whirring) Nice job Mike. All uphill, oh, there’s way
too many boulders in his way. You gotta go, no, Rook, Rook, no. You’re gonna get him stuck. (sighs) Let him clear a path. Nice flat path, Mike. Rook you’re probably gonna
have to take a run at it, let him take one more pass. – [Rookie] Give her all she’s got. – Yeah.
– That’s a big rock. – Good job. – Thanks. – [RCSparks] He needs
momentum for sure, to go up. Yeah, ah. Okay, chain up. Just chain to the back of the dozer. Careful, that’s a lot of weight. – [Rookie] All right,
as soon as I bounce– I’m done
– Too soft, yeah. – [Rookie] Who’s our chain up guy? – [RCSparks] That, no wait, wait, wait. Don’t put that on the front of the bumper. That’s not gonna work, that’s gotta go straight
under to the axle, man. – The axle?
– You’re gonna rip the bumper right off, you
ever done any rigging before? – No.
– Out of the way. You ever done any rigging before? – Yeah, a little. – [RCSparks] It said on your
resume you were a rigger! – That’s what I said, a little rigging. (sighs) – [RCSparks] Maybe rigor mortis at your age brother, come on. – [Steve] I feel like it’s setting in. – [Rookie] Probably just
pull it up the hill. – [RCSparks] Coulda pulled it. Here, get out of the way, get outta there. Three guys to hook up one chain. – [Rookie] Well I feel I’ve been– – [Steve] This is the hardest part. – [RCSparks] It’s right
around this, right there – [Steve] There you go. – [RCSparks] Let’s keep it short. – Connect to itself, yeah? Yep, right there. – You good?
– Yep. – In position?
– Good! – Go, pull.
– Nice and slow. You powering? More power, more power, don’t be pulling that front axle out. – [Rookie] My tires are spinning. – [RCSparks] I see, yeah,
steer a little over, you’re gonna hit the rock, there it is. – [Rookie] Don’t have a lot of steering going on right now.
– I see that, It’s lifting, oh, whoa, whoa, whoa, whoa. – What happened?
– Crap. – [RCSparks] It’s okay, we’re
just gonna reposition Mikal. Spin around, Mike, get
your tail over there. – Every time the dozer’s pulling me, I have zero steering, I have
no authority whatsoever, it’s, I go where it goes,
so it’s all up to Mikal. – [RCSparks] Okay Mike, shorter chain. Try to steer him around the rock. Good, are you going forward? – [Mikal] Going forward. Yeah, start turning Mike. – [Rookie] (mumbles) up ahead, dig it in. – [RCSparks] There it is, there it is. Nice job! Power down, Rook, start coming towards me. – [Rookie] I’ve got no steering, I’m just following a dozer. There we go!
– There you go. – You’re clear now.
– We’re clear. – [RCSparks] Keep going,
keep going, let him come up. There, yeah, cause he’s
gonna get stuck there A little more, bring it right over here. You’re good, you’re good, let’s unhook. – [Steve] Nicely done, guys. – [RCSparks] Yeah, well done. Okay, pumps in the water. Firing up the top pumps. Yeah, ah, I got one sluice
that’s a little bit uneven. – [Steve] Yeah, I’ll fix that in a second. So shake her, just need to change this just a little bit here, even that out. Yeah, there, that’s almost perfect. Good flow today. 100% 3D printed, the Spiker Cat continues to roll on
years after it was made. Not just for snow. (machine whirring) Yeah, that one’s nice and heavy. Probably weighs as much
as the dozer itself. Like a boss, Mike. (machine whirring) Moving out full of pay. This Spiker Cat can move so much, I’ve had this on my channel
for the longest time. He’s coming around the pond
so he can come deliver pay so we can get it up into the trailer. (machine whirring) Steve coming back to the
controls of the loader, it’s been a little while for him. It’s a little bit like riding a bike. – A little bit.
– A little bit, but nothing at all. – [Steve] I’ve never
forgotten how to ride a bike. (laughing) – [RCSparks] Again, storm
clouds in the background, these super hot days always
threatening with thunderstorms. – Almost looks like a repeat of last week. – [RCSparks] I know,
its like last episode. We don’t want to lose any gold his time. The gold, the gold! Dude, the gold flew away! (beep) holy– Here we go guys, first bucket full! – A lot of first.
– Yeah! Onto the conveyor belts and away it goes. Oh, sorry brother, totally in your way. Holding up the pay. 3D printed tracks, up to the trailer. This is going to make mobile
gold mining so much easier now. Gonna dump it for Rook,
he’s gonna run the hoe, start feeding it. Huge bucket on the back of that truck. Well done. – [Rookie] It’s about time! – [RCSparks] Back down
to get another, brother. – [Rookie] I got the pay, finally. – [RCSparks] First scoop
for the new trailer. – [Rookie] Who’s working the trailer? – [RCSparks] I’ve got it
in my hand bro, good to go! You can pretty much fill
that hopper right up. Processing through. Yeah! Trommel doing it’s job,
here comes the first bit of pay on that side,
it’s gonna make a nice pile for Sluicebox to run through his plant. Look at this! So easy! – [Steve] Wow, that looks pretty good, hey?
– That is beautiful, ain’t it?
– That’s awesome. – [RCSparks] Absolutely fantastic. It just keeps feeding it, I love it! Slowing her down to a crawl. What a spectacle. (machine whirring) Right down to the inside. Everything is getting screened coming out. (machine whirring) Nice driving, Rook. (machine whirring) – [Steve] Whoa! – [RCSparks] Are you falling? Bring your bucket lower. – [Steve] Trying to get
my bucket curled here. – [RCSparks] Other way bro,
pay all over the ground. – [Steve] I know, man. – [RCSparks] What’s up with that? – [Rookie] If you wouldn’t
take so many holidays, Sluice, you’d remember how to do it. – [RCSparks] That’s a good point man, start coming by.
– I only got one holiday the whole year, what do you mean? (machine whirring) – [Steve] Is that the auger over there? – [RCSparks] No, we got a squeaking wheel. It’s this one, we’ll shut
this down, we’ll lube it up. That’s on the power box over there, Rook. Shut her down!
– Shut it down! That’s all we ever say
around here is shut it down. (laughing) – [RCSparks] Okay, the hoppers full. Let’s start this up. Look at this, immediately those conveyors start moving that material, look how fast it starts
to process a full hopper. Keep her going, bring her through. No matter what just keep
the dirt, oh, look at this! Oh, I moved the, ah,
I moved the swing arm! That’s cool though! (laughing) – [Rookie] Yeah that’s
cool, stop wasting pay! – [RCSparks] Sorry I wasted the pay! Pay keeps coming, we keep processing. That’s all we gotta do
is keep washing the dirt. (machine whirring) – [Rookie] Come on Sluice,
watch out for the back of that, it’s a high center of gravity. There you go. (machine whirring) – I’m trying not to put
too big of bucket fulls in cause they end up going over
the top of the screener. – [RCSparks] So everyone
always tells us to just back up the Volvo dump truck, right? – Yeah.
– And dump it right into the hopper, but, – Well most of it would
go right over the hopper. – It would go over it, doesn’t have enough chance to sift through. You could say bigger grizzly bars, but then you’d get all
these boulders in there. – [Steve] We gotta spoonfeed it. – [RCSparks] Round and
round goes the trommel, screening everything that comes in. Straight down to the Spiker Cat. More and more pay keeps coming down. It’s 30 degrees Celsius plus
right now, might even be 35. Hot on the prairie,
lots of humidity today. I know everybody love the Volvo, but we got one of the ESCs down today, so we gotta swap them
out, but man this thing is a true beast, all hydraulic. You can see the pressure gauge right here, the receiver, the Brussels motor up front, takes the 3s LiPo, using a
branch to hold it up on site. Excellent work, gentleman. – Absolutely!
– (laughing) Hey! (machine whirring) – [RCSparks] YouTube GOLD baby! – [Steve] YouTube GOLD! – [RCSparks] Run it through,
washing the pay all day! Hoping for big chunks of gold today! (machine whirring) Hold on, this whole joint came undone! Watch out, if there’s any, watch out, if there’s any gold in
the pan it’ll wash out. Shut it, here, shut it down. Shut the pump right off. That’s what happens, I was
cleaning out the spray bars, came right out off the joint. We should’ve glued it! – [Rookie] Shoulda glued it! – [RCSparks] What I like about this plant not running all the
time is we’re not really wasting any battery, we
don’t have to worry about any charges for a recharge,
anything like that, like no actual financial expense. It just can basically sit there idle until that hopper is full. (machine whirring) These conveyors are moving
at full speed right now. A bug just crawled across
the screen. (laughing) This conveyor can hold much
more pay, as you can see, but it has to move
slower because this plant can only process so much
micro yardage at one time. That’s why we break it
across several plants. It’s become quite the operation since episode one, hey Sluice? – [Steve] It’s way huger now, man. (machine whirring) – [RCSparks] Okay boys, shut her down! Let’s get this all
washed up and processed. What’d you just say? – [Steve] I can’t believe the size of this (beep) nugget, man. – [RCSparks] Didn’t hear ya. – [Steve] Said I can’t believe
the size of this nugget, you could make a necklace
out of it by itself. – [RCSparks] This one, yeah, nice! Yeah, right there, now that that trommel is out of the way you can see without any of that shadow, that’s
quite a bit of gold in there. – [Steve] There is. – [RCSparks] Good, good, good, good, good, good, good. Yep, I love it. Good, same here. There’s a line of gold,
and two pieces up there. – [Rookie] That’s where
it was two weeks ago too. – [RCSparks] Well it comes
straight down and gets stuck. – [Rookie] Stays in the same spot. – [RCSparks] Yeah, I love
the gleam of the sun. – Look at that though.
– Well where’d it go? – [Rookie] Just as you said that. – [RCSparks] (laughing)
Everything is clouded over again. – [Rookie] Here’s another big piece. – [RCSparks] I know, it’s huge. – [Steve] Yeah there’s a good one. – [RCSparks] That’s the
one we’ve been looking at. (wind blowing) Nice!
– That’s sweet. – [RCSparks] Here comes the wind again, I wanna get this gold off the table. Got this from my chow kit. – Great. All right.
– Looks like we beat the rain. – [RCSparks] Now the serious gold! – [Rookie] This is the real gold – The real gold!
– It’s not that play gold over there. (laughing) – [RCSparks] There, you got this on here, you gotta move this a little. And the processing has begun. – [Rookie] Gold! – Lots of gold.
– I hope so. A lot less drama without Joe
and Kevin here, I’ve noticed. (laughing) Huh? More gold getting. – [Rookie] There’s nobody to antagonize. (laughing) – [RCSparks] Two pieces, oh, nice! One,
– Giant nuggets. – [RCSparks] Two, three! – [Rookie] Just lining themselves up. – Oh, I like that.
– Gram and a half right there, three nuggets. – [RCSparks] Very good. We grab all that black
sand, now you know why. Oh, nice, gold, gold, gold, gold, gold, gold, gold.
– It’s all the way up. – [RCSparks] Gold, gold, oh my god, gold! – It’s all gold.
– It’s all gold! Beautiful! – Tiny, tiny amount. – [RCSparks] Okay, wheel of gold boys! – [Rookie] Wheel of gold! – [RCSparks] Show me some actual gold. – [Rookie] I will show you some real gold. – [RCSparks] That’s all we had for today? – Yep.
– That’s it? – [Steve] That’s it. – [RCSparks] That’s not very good. We didn’t move a lot of dirt I guess. – [Steve] There’s a high
percentage of gold in that. – [Rookie] We were efficient, it’s very– – Oh, whoa!
– Whoa! – [RCSparks] Nice, ker-chunk, ker-chunk. – [Rookie] Why don’t you call it – That was one.
– fool’s gold again? Maybe it’ll blow away.
– Don’t, don’t. Don’t.
– Don’t say that, man! – [RCSparks] This whole
table will collapse – [Rookie] It’ll just, yeah it will too. – [RCSparks] That’s it! Flakes of gold. Oh!
– Those ain’t flakes! – [RCSparks] Those aren’t flakes. – [Mikal] Ker-chunk. – [RCSparks] Dude, and it was
double clean out last time. – [Rookie] Yeah, we gotta, that’s gonna be a tough one to live up to.
– [RCSparks] Yeah, you can’t beat nine grams, that
was a decent clean up. – [Steve] I wish I was here for that. – [RCSparks] And I’m
short-handed again today. We did it though, we got everything there. I’m surprised we got
Payday, the trommel trailer, up to the site, right? – That was awesome.
– Took a lot of work. – [RCSparks] Hopefully that is what we can see reflected in
the amount of gold today. – [Steve] Thank god we had a bulldozer. – [RCSparks] Yeah we almost
weren’t able to get it up there. Typical for guys our age, well your age. – [Steve] (laughing) We
are you talking about? – [RCSparks] It’s fighting. – [Rookie] Too big to fit in the trough. – [RCSparks] I like that. (laughing) Round and round she goes, swirling out, let’s see how much gold we got! – Holy–
– Holy– – [RCSparks] Oh, nice! – Wow!
– Nice! – [Steve] Look at that. – [RCSparks] Oh my god, nice guys, another beautiful clean out. It’s just gotten better and better. – It has.
– That is beautiful. – That’s amazing, man. – [RCSparks] That is
amazing, all with RCs. We processed everything through those machine, that,
I’m speechless already. Let’s dry it up. (dryer whirring) Nice, tare it out. There you go.
– And that grams, yep. – Look at that.
– Already in grams. – Sweet.
– Again. – [Steve] 3.6 is my guess. – [Rookie] It’s almost like
we’re good at this, almost. – [RCSparks] That’s a small amount, hey? Spread right, that’s a ton of gold guys. – [Steve] Big chunkies in there man, wow, that’s more than 3.6– – [RCSparks] Oh, whoa, party foul. – [Steve] Let me get my gold magnet. (laughing) – [RCSparks] Okay, guys, here someone else do that for me, will ya? Holding the camera. Yeah. Zero. One gram right away! Keep it going, 1.5, 1.8, 1.9,
– Two! – [RCSparks] Two, 2.6, 3.7! – [Rookie] Oh! – [RCSparks] 3.9! – [Rookie] There’s still
a big chunk in there. – [RCSparks] 4.2, five! – [Rookie] Five, five! – [RCSparks] Yeah! – Wow.
– 5.8 grams! – Best one day clean up ever. – [RCSparks] Holy cow, 5.8 Sweet, good job guys, short-handed! We can officially call it pay day! – [Rookie] We actually
need another vile of– – [RCSparks] Yeah it’s like
I’ve run out of room, right? – [Steve] It only holds one ounce, right? – [RCSparks] Shall we
load it right up and see? 5.8, seven.
– 7.7! – [RCSparks] You call it out, Rook. – [Rookie] Nine, 10, 11, 16, 17, 18, 19.
– I’m starting to feel like Tony Beets here. – 21, 23
– I’m gonna need– – It’s stuck,
– Oh! I’m spilling gold, there’s so much. – [Rookie] It’s all over the place, ah! – [RCSparks] Yeah, I can’t
control the flow, gentleman. – 39.1
– Yeah, beautiful. Almost 40 grams of gold, one gram short. – [Steve] Wow. – [All] 1.26 ounces! – [Rookie] Woo! – Dude.
– That’s nuts. – [RCSparks] We’re killing it. Bring it in on three
guys, one, two, three! – YouTube GOLD!
– YouTube GOLD! – [RCSparks] You weren’t wearing a hat. – [Rookie] I wasn’t
wearing a hat, no, I’m, it’s the end of the day,
I’m not a hat person.