The Try Guys’ Surprise Office Makeover


(all speaking over one another) – [Ned] I’m so excited, I’m so excited! – [Try Guys] Okay, one, two, three. Move that bus! Oh! (upbeat rock music) (upbeat eclectic music) Hello! – [Eugene] Welcome. – Happy makeover day! (Try Guys cheering) – [Eugene] Come on in. – Hi I’m Ariel, I’m an interior designer. I’m also Ned’s wife, and I’m going to makeover
the Try Guys office. I brought my tools. – [Ned] Oh thank you,
we don’t have any tools. – No, I know.
– We got four of them. – So it feels really weird
making over the guys office because it used to be Ned and my house. We left behind the
furniture we didn’t want, kind of the rejects, and
they sort of just decided that that was their
furniture now for the office. This is your office now,
how are you liking it? – It looks terrible. (laughing) – Initial impressions? Um, garbage. It’s smelly, it’s cramped. – When I come into the
office every morning I just get this feeling of, oh boy. – This apartment is like the fourth child, just only wearing hand-me-downs. – No one should have to work
from an old kitchen table, or an old ratty couch. – I think the best way to describe it is as if a company was in college. (chuckles) – These four guys are very close friends and they are doing awesome awesome stuff. The work they are
putting into this company should be reflected in
the space they work in. Okay so talk to me about
the vibe that you want. – We need space for now and room to grow. – This looks professional
but also looks like the guys. Like Keith, personal
but looks fucking great. – Yeah, I would love this
place to remind me of me. (laughs) – So what’s your plan for this space? – Well it looks completely
different now that there’s no stuff in here. It also looks like a shit hole. – Okay, your words are hurtful. – First thing we’re gonna do is we are gonna paint the whole house. This space should be fun,
it should be professional. You should walk in and
think this is awesome. – I’m very big on function over fashion. – What would make me happy is just color. I hate how bland and white this room is. – Yeah, bare walls are no fun. – I can’t be the only one
imagining bear walls now, right? Like rawr. – I thought you meant bare walls, like no clothing, just a bunch of butts. – Oh. – I can see how we’d be
difficult as clients. – We have a big colorful rug, we’re going to be adding a small
couch to that front space. One side of the office is
gonna be primarily desks. I’m gonna try and create
three different spaces; two for shooting, we’ll
have two chairs in a corner so that will be a completely
separate shooting space. We’re gonna have a viewing
space in there as well. And this is going to
be one big accent wall. (guys cheering) Ned is in charge of that accent wall. – Hey! – Art is tricky when you’re working in shooting spaces because
things are copyrighted, so we’re gonna make our own art. We’re gonna be putting a
big Try Guys text thing right here, and a neon sign. I’m gonna be giving the
guys one DIY project to do. Zach and Keith, you are in
charge of the neon sign. – Oh! – Mistake. (laughs) – I think it’s gonna look great, but it really will be
what the guys make it. – So Ned’s in charge of the accent wall? – What are you in charge of? – I wore jorts for you. – Yeah those are really good jorts. So Eugene you are in charge
of this entire accent wall. – Wow. – This wall was inspired by a turtleneck that you wear sometimes. – [Eugene] Which turtleneck? – [Ariel] It’s like blue, and purple. – [Eugene] And mint, and gray. – Wait so it takes three
of us to paint one wall, and Eugene is doing one by himself? – I got no problem with that. – I got no problem with that. – It’s how we live our life. – In the old dining room we’re gonna switch out the light
fixture and we’re gonna turn that more into a transitional space. We’re gonna create a DIY bar space. We are going to put
more desks in that space so that it can really feel like an office. – Let’s do it! – On one, two, three! Ariel’s husband! – Let’s go! – Try Guys Game Time! (upbeat music) – Okay so Ariel we are gonna
do the accent wall now. – Yes. – Ooh it’s so beautiful. What color have you chosen? – I’ve chosen turquoise. – Ooh. – Ooh it’s like aqua. – Yeah. – You are looking for something
that has a pop of color, it’s kinda fun, you guys are
gonna walk into your office and you’re gonna be like
I like working here. – Oh yeah! Oh it looks like cotton candy. The new color of The Try Guys! – You’re very good at that
look at you using your thang. – It’s not my first paint job. Wow your roller really is a
lot bigger than mine, huh? – Maybe I’m ready to
compensate for something. Ready? – And… – Woo! – Woo, Yeah! – This is like an aquarium in here. – It’s not quite any
one of our four colors. It’s a little bit of green,
a little bit of blue, a little bit of pink, and
just a hint of purple. – It’s neither of those
things, it’s actually halfway between Zach’s and Keith’s. – Okay, cool cool. Cool cool cool, but like a little splash of
pink, and a dash of purple. – Nope. – But like a little
simmering of pink on top, and some purple mist. – You’re really reachin’ for it right now. – Yeah it’s all four
of us, yeah I love it. Great. You’re so smart. Okay, so it’s gonna be our logo and then a little triceratops sculpture. – Yeah. – So we’re just gonna
hope that Zach and Keith don’t mess up the focal
point of the entire room? – Yeah, yeah, basically. – Hmm hmm. – What’s up nerds? – Hey! – So today you guys are gonna be on your very own DIY project. I know. We’re gonna make a DIY neon sign. – Yeah we’re doing glass blowing? – Yeah, actually I have it all. (blowing) (laughs) No, we’re using electroluminescent wire. This is what all the DIY
bloggers are talking about. – Oh yeah. – Holy shit it’s beeping and flashing! – Yo, we’re ready for a rave. – This is actually a pretty simple… I hesitated to say simple because you guys are gonna take hours. – It takes hours, or
we’re gonna take hours? – You are gonna take hours. – Love the vote of confidence. – This is the amount of space you have. It should be about three meters. And we need to draw out
what we want to make. But the one rule is you
cannot pick up your pen because you only have one wire. So it has to be a line drawing. – So it’s just gonna be a single trace. Like an out. Okay. We draw the shape, then
we make the shape in this, glue this to the EL
wire, boom, triceratops. Done. Easy. – Easy peasy. – Exactly. – Easy peasy lemon squeezy! – Give me a challenge, bro! – Okay so this project
is the one I’m actually the most excited about. – Yeah! – We’re doing a color block wall. I chose gray, dark blue,
teal, and millennial pink. – Millennial pink? – Millennial pink. You know what millennial pink is, right? – Believes in themselves, supported by his parents through college. – Yeah, 100%. – Millennial pink. – So what we have to do
is we have to sketch out the color block pattern
that we want to do. – [Eugene] Yes. – Now we could go stripes, but my thought, and let me know if you
agree, is triangles. – Yes! Triangles. – I think maybe slashing
through the doorway could be really fun. – Why don’t we slash through it twice? – Let’s do it! – Yeah. – I trust you, you’re
gonna nail it, alright – Cool. – Good luck. – Thanks Ariel. I have the most important wall. Because if I fuck this up
the room will look like shit. Okay. – I really, at this
point I have no advice. It’s looking really, really good. – How’s it look? Does it look okay? – Okay uh we have a lot of work to do, we’re gonna go with pretty good. – You think it’s a little
bit too far that way? – Nope. Honey, really. – Okay, okay. – Seriously. – If I get shocked and start
thriving on the ground, please turn off the cameras and revive me. Ayy! Edison bulb. Guys, we work in a startup now. It’s not actually on. That one’s not on. What did I do wrong? – I’m not good at drawing. – What does a triceratops look like? It’s got a butt. – We’re not startin’ off good. – Not the worst first draft. – Think we need a… (laughs) You know some
paintings in a museum look like a child did it, but actually
that’s what makes it art, because a child didn’t do it. – I drew Keith! – Bear in mind, all triceratops
are artist representations of what they think they
probably look like. Nobody has a photograph. – Well someone has a photograph. – No one has a photograph. – I mean, someone has a photograph. – Photography is like– – It’s not a digital photo – A little over a century old. – Right. – So, no. – I feel like you’re making
yourself look stupid right now. – Well at least Eugene’s
wall will look good. Right? – So I painted the wall in
different ways on my computer to see what color combination looks best. – Love it. You’re a genius. – Dark navy should be the focal point with this wall since the rest
of the room is so bright. Ooh. I love the dark blue. It’s like my soul. – Now they’re both on
and now this one goes off and that one stays on? What have I done? That’s for the living room. Let’s turn on the switch. Ready? Damn it. Could the black be orange? Reset the circuit breaker. Here we go. Let’s figure this out. What the heck am I doing wrong? I’m so confused. Nice! Feels good! Feels good, we’re doin’ it! It looks great honey. We’re gonna turn that, into that. I’ve never been focused on anything more in my life. – [Keith] You have a kid. (laughter) – So, we drew a bunch of
different versions of this single line cursive. This is the one we’ve settled on, however unfortunately it does not
translate to wire at all. – [Keith] It looks like a shadow puppet. – Yeah. Life uh, finds a way of
making things harder. – Paint it blue and call it a day. – [Zach] Right. – Okay so Ariel I’m gonna
do the rest of these letters and then we’re
basically done right? We’re ready for the final reveal? – Did you realize we don’t
have any furniture in here? Half has gone to the garden. It’s still covered in plastic. – Ariel that sounds like a lot of work. Looks like you’re gonna
need some montage magic. Montage magic. (fast upbeat music) Let’s go! (upbeat music) – [Distorted Voice] Montage magic. – [Ned] Oh my god, oh my
god, oh my god, oh my god. Hello! – [All] Hi! – [Ariel] Hi! Come on in! – [Ned] Okay. (excited murmuring) – [All] One, two, three. Move that bus! (exclaiming and yelling) – [Ned] Look at all this color. – [Zach] The work I did was really only 2% (laughs) Look at our new office, oh my god this is so exciting! – [Ned] And we have the
photos from our shoot. – [Keith] Oh I love this. – Now it feels like it’s
finally The Try Guys office. – [Ariel] You’ve got two
shooting spaces here, so you’ve got your couch shooting space with non-copyrighted
art, and you have your chair shooting space
with non-copyrighted art. – [Zach] Is it weird that the first thing I reacted to was these
baskets on the wall? – It’s our four colors
with the blue in the couch. – Keith is the couch. – I’m the couch! – Wow, my wife is awesome. – [Zach] Can we keep going? (excitedly talking at the same time) – Beautiful Keith! (screaming) – We did it! We did it! There’s pictures of us
everywhere, which means there’s pictures of me everywhere. It’s a great design choice,
I recommend it for your home. – It’s bright, it’s colorful,
it makes a statement, and it’s comfortable! – Can I stand against the walls? – Yes, go go go! It’s so good! – This is the first time
a wall has been based off of my choice in turtlenecks,
but I’m impressed. – [Ned] Man our office
was so shitty before. – [Zach] I was ready to quit before this, but you got me, I’m in. – Really truly, a transformed space. You did it in such a
short amount of time too. – What was the total cost? – Under $3,500. – Really? Wow.
– What? – I think it turned out great. – I only cared about functionality, I got so much more than that! It’s also really cool. – It’s gotta be said, the color? – When you walk into the space now, you feel like there’s
a business being run. – We’ve hit so many milestones, from starting a channel,
to starting a Patreon, and now I feel like we
have an actual office. It’s awesome. Thank you so much. – You’re welcome. You know, I want this
to have a happy ending, but I think that neon sign
is just a little dinky. – I give it six months
before we replace that. (laughs) (upbeat music) I’m ready for my torah portion. – Mozel tov! – Thank you. (drops hammer) – Mazel tov. Mazel tov. – [Keith] He better not be painting me. – Mazel tov.

✔ Minecraft: How to make an Office Cubicle


How To Make An Office Cubicle Hello! Today, I’ll show you how to make an office cubicle. You can combine lots of these to make a big cubicle office! :] (Music by Liltommyj) I’ll be making this with a blue clay theme, but you can use the materials you want. (Music by Liltommyj) It’ll of course need a chair.. A desk.. A computer with a mouse.. (Music by Liltommyj) A plant.. A trash bin.. Oops.. (Music by Liltommyj) (Music by Liltommyj) Let’s make a calendar to decorate the desk! (Music by Liltommyj) It’s a design I recently came up with, I find it pretty useful! (Music by Liltommyj) If you have decoration ideas for the cubicle, feel free to add them! (Music by Liltommyj) Line them up and vary them a tiny bit for a boring-looking office! 😀 Leave a like if you want me to do an entire office with lots of cubicles and other awesome details! See you next time! (Subtitled by Decimalize)

Roman Atwood Is Engaged


–Roman Atwood is engaged! Yeah its about time am I right? Last night Roman posted this picture to his
twitter and captioned it She has no idea. When she wakes up im asking her to marry me. Then this morning Brittany posted this picture
to her twitter and said- Whaaat. I have been with my soul mate for 9 and a
half years and he finally asked if I would be his wife. I can not explain how happy I am to become
Brittany atwood. Many other youtubers took to twitter to congratulate
the couple. These guys are super cute together and you
can tell how happy Brittney was. And the ring is gorgeous. Im assuming theres a video of the proposal
coming out- I mean I hope there is because its probably super adorable. And im guessing at first Brittney didn’t
believe this was real because he has fake proposed to her in the past for a prank video. Roman and Brittney started dating back in
November of 2008. So this was a long time coming. I had to wait 8 and a half years for my ring
so trust me girl I know how you felt waiting all this time. But in the end its definitely worth it. Roman and Brittney arnt the only youtube couple
to get engaged recently Pewdiepie and Marzia also announced their engagement last week. So congratulations to both of these couples
on their happy news. Hey everyone and welcome back to lp im court
mcginley. Thank you for joining me on this beautiful
Tuesday. As you guys know we have a lot of interesting
stories headed your way so without further a due lets get started. –Speaking of engaged celebrities we have
one more on the list. Its like engagement season out there. Congrats to Lea Michele who was asked for
her hand in marriage from boyfriend Zandy Reich with a STUNNING 4- Carat diamond ring. To our knowledge the couple has been dating
for just over a year. Congrats to the both of them. –Moving on from love to hate we have Stormy
daniels who is suing President Trump for defamation after he referred to her sketch of the man
who threatened her a con job. This is of course in reference to the sketch
she had illustrated of the person who apparently threatened her in a Las Vegas parking lot
in 2001 to stay quiet about her affair with trump. The lawsuit was filed by Daniels yesterday. On top of this Daniels is also locked in a
legal battle with Michael Cohen who is Trumps personal attorney. And that’s for her release from that non-disclosure
agreement weve all heard about. She thinks she has a case as the document
could be labelled as not valid because Trump never signed it. So yeah lots of drama there and we will keep
you up to date on these cases. –Next- there has been an update in the case
about the waffle house shooter. You might remember me previously mentioning
a man named James Shaw Jr. he was the man who stepped up to the shooter and wrestled
the gun out of his hands so he couldn’t kill anymore people. Well it turns out only hours after this happened
James also launched a fundraiser to help the victims families. By Thursday afternoon of last week that Go
Fund Me campaign had raised 165 thousand dollars. Which was 11 times its goal. This is absolutely amazing. James Shaw truly is an amazing man. –Next- Speaking of victims- thousands of
people have GATHERED IN Toronto to pay tribute to the Van attack victims. This happened on Sunday night during the Toronto
Strong vigil. It was to honour the dead and support the
living. Crowds walked along the stretch of Yonge Street
where 10 were killed and 16 were injured on April 23rd. Its great that everyone was able to come together
in memory of those who were gone. -Next- on a more upbeat note the avengers
have already shattered the box office records by bringing in 630 million dollars opening
weekend. Yeah that’s so insane. Talk about Avenger fans assembling oh my god
that’s crazy. The previous holder of this record was The
fate of the furious with 542 million dollars opening weekend. This movie also set a new record for an opening
weekend at the domestic box office with a projected 250 million dollars. If you havnt seen this movie yet I highly
suggest you do its amazing. If this is how part one of this movie did
I cant even imagine how well part 2 is going to do. –Speaking of Marvel the studio actually already
has movies planned until 2025. About this the marvel studios president said-
we dream big at Marvel Studios. We have very lofty aspirations at Marvel Studios. For those dreams to be surpassed is saying
something. Some of the noted upcoming Marvel movies are-
Ant man and the wasp- Captain Marvel- the 4th avengers- Spider man homecoming- and guardians
of the galaxy volume 3. Let me know which movie your most excited
for down in the comments. I think Im going to have to go with Guardians
of the galaxy volume 3. Because I just love them so much. Alright and there you have it those are all
the news stories I have for you all today. Thanks so much for watching. Don’t forget to subscribe and show us some
love by giving this video a big thumbs up and ill catch you in the next one.

What Is Impeachment And How Does It Work? | NBC News Now


NBC’S PETE WILLIAMS BREAKS DOWN HOW THE COMPLICATED PROCESS HOW THE COMPLICATED PROCESS WORKS. WORKS.>>HERE ARE SOME OF THE MAIN>>HERE ARE SOME OF THE MAIN THINGS TO KNOW ABOUT THINGS TO KNOW ABOUT IMPEACHMENT. IMPEACHMENT. POINT ONE, THE TERM ACTUALLY POINT ONE, THE TERM ACTUALLY REFERS ONLY TO THE FILING OF REFERS ONLY TO THE FILING OF FORMAL CHARGES. FORMAL CHARGES. SO IF THE HOUSE IMPEACHES, THE SO IF THE HOUSE IMPEACHES, THE SENATE HOLDS A TRIAL ON THOSE SENATE HOLDS A TRIAL ON THOSE CHARGES TO DECIDE WHETHER THE CHARGES TO DECIDE WHETHER THE PRESIDENT SHOULD BE REMOVED FROM PRESIDENT SHOULD BE REMOVED FROM OFFICE. OFFICE. IF IT DOES VOTE TO DO THAT, IT IF IT DOES VOTE TO DO THAT, IT CAN HOLD A SEPARATE VOTE ON CAN HOLD A SEPARATE VOTE ON WHETHER TO BAR THAT PERSON FROM WHETHER TO BAR THAT PERSON FROM EVER HOLDING FEDERAL OFFICE IN EVER HOLDING FEDERAL OFFICE IN THE FUTURE. THE FUTURE. POINT TWO, NO PRESIDENT HAS EVER POINT TWO, NO PRESIDENT HAS EVER BEEN REMOVED FROM OFFICE THIS BEEN REMOVED FROM OFFICE THIS WAY. WAY. TWO PRESIDENTS, ANDREW JOHNSON TWO PRESIDENTS, ANDREW JOHNSON AND BILL CLINTON WERE IMPEACHED AND BILL CLINTON WERE IMPEACHED IN THE HOUSE, BUT THE SENATE IN THE HOUSE, BUT THE SENATE VOTED NOT TO CONVICT EITHER OF VOTED NOT TO CONVICT EITHER OF THEM. THEM. RICHARD NIXON RESIGNED AFTER THE RICHARD NIXON RESIGNED AFTER THE HOUSE JUDICIARY COMMITTEE HOUSE JUDICIARY COMMITTEE APPROVED THREE ARTICLES OF APPROVED THREE ARTICLES OF IMPEACHMENT BUT BEFORE THE FULL IMPEACHMENT BUT BEFORE THE FULL HOUSE VOTED ON THEM. HOUSE VOTED ON THEM. POINT THREE, THE CONSTITUTION POINT THREE, THE CONSTITUTION PROVIDES THAT A PRESIDENT CAN BE PROVIDES THAT A PRESIDENT CAN BE IMPEACHED FOR, QUOTE, TREASON, IMPEACHED FOR, QUOTE, TREASON, BRIBERY OR OTHER HIGH CRIMES AND BRIBERY OR OTHER HIGH CRIMES AND MISDEMEANORS. MISDEMEANORS. TREASON AND BRABIBERY ARE WELL TREASON AND BRABIBERY ARE WELL UNDERSTOOD BUT THE CONSTITUTION UNDERSTOOD BUT THE CONSTITUTION DOES NOT DEFINE HIGH CRIMES AND DOES NOT DEFINE HIGH CRIMES AND MISDEMEANORS. MISDEMEANORS. A PRESIDENT CAN BE IMPEACHED FOR A PRESIDENT CAN BE IMPEACHED FOR ABUSING THE POWERS OF THE OFFICE ABUSING THE POWERS OF THE OFFICE OR FOR ACTING IN A MANNER THAT’S OR FOR ACTING IN A MANNER THAT’S CONSIDERED INCOMPATIBLE WITH THE CONSIDERED INCOMPATIBLE WITH THE OFFICE. OFFICE. IF THE HOUSE JUDICIARY COMMITTEE IF THE HOUSE JUDICIARY COMMITTEE APPROVES ARTICLES OF APPROVES ARTICLES OF IMPEACHMENT, THEN THE FULL HOUSE IMPEACHMENT, THEN THE FULL HOUSE VOTES AND A SIMPLE MAJORITY OF VOTES AND A SIMPLE MAJORITY OF THOSE PRESENT IS REQUIRED TO THOSE PRESENT IS REQUIRED TO IMPEACH. IMPEACH. IF THE IMPEACHMENT VOTE PASSES, IF THE IMPEACHMENT VOTE PASSES, MEMBERS OF THE HOUSE ARE MEMBERS OF THE HOUSE ARE APPOINTED TO SERVE AS APPOINTED TO SERVE AS PROSECUTORS IN THE SENATE TRIAL. PROSECUTORS IN THE SENATE TRIAL. THE CONSTITUTION REQUIRES THAT THE CONSTITUTION REQUIRES THAT WHEN A PRESIDENT HAS BEEN WHEN A PRESIDENT HAS BEEN IMPEACHED BY THE HOUSE, THE IMPEACHED BY THE HOUSE, THE SUPREME COURT CHIEF JUSTICE SUPREME COURT CHIEF JUSTICE PRESIDES OVER THE TRIAL. PRESIDES OVER THE TRIAL. EACH SIDE CAN OFFER EVIDENCE. EACH SIDE CAN OFFER EVIDENCE. THEN A TWO-THIRDS VOTE IS THEN A TWO-THIRDS VOTE IS REQUIRED FOR CONVICTION. REQUIRED FOR CONVICTION. IF THAT HAPPENS, THE PRESIDENT IF THAT HAPPENS, THE PRESIDENT IS IMMEDIATELY REMOVED FROM IS IMMEDIATELY REMOVED FROM OFFICE. OFFICE. IF THE SENATE CONDUCTS A IF THE SENATE CONDUCTS A SEPARATE VOTE ON WHETHER TO SEPARATE VOTE ON WHETHER TO DISQUALIFY THAT PERSON FROM EVER DISQUALIFY THAT PERSON FROM EVER AGAIN HOLDING FEDERAL OFFICE, AGAIN HOLDING FEDERAL OFFICE, THAT REQUIRES A SMLIMPLE MAJORIT THAT REQUIRES A SMLIMPLE MAJORIT TO PASS. TO PASS. POINT FIVE, THE SENATE’S VOTE IS POINT FIVE, THE SENATE’S VOTE IS FINAL. FINAL. BECAUSE THE CONSTITUTION GIVES BECAUSE THE CONSTITUTION GIVES THE SENATE THE SOLE POWER TO THE SENATE THE SOLE POWER TO IMPEACH, AN IMPEACHMENT IMPEACH, AN IMPEACHMENT CONVICTION CANNOT BE APPEALED IN CONVICTION CANNOT BE APPEALED IN ANY COURT.

Our New Home First Look | Engaged with JoJo and Jordan


(upbeat music) – What’s up guys? We are still at Mom and
Dad’s, the house is not done. However, we are going to
give you the first look, the exclusive.
– No one’s seen it. – Into what our house
looks like right now. You ready? Here we go. (upbeat music) Oh, what’s up Jackson. So we’re gonna take you
back to the beginning of what this house was. What it looked like. – [Jordan] It was a dump. – I originally bought this house ’cause I was gonna flip it, and I was gonna sell it and someone else– – And do one of these,
someone else’s problem. – But I, you know what–
– Now it’s our problem. – Okay, I love taking on projects. So this house was abandoned. It was vandalized. There was asbestos in the home. It was just a train wreck, but. – We did it. – We haven’t done it yet. – Almost. – You were with me the very first time I walked through, right? – Oh yeah, I was there. – Give them your first impression. – I mean, shattered
broken windows everywhere. I don’t know if there was
a window that was intact. The other ones were all boarded up. The floor where the kitchen is now, which was kind of the dining
room, was so caved in, there was no base, so it
was like, a trampoline. – The water heater.
– Oh my. – Was hanging from the ceiling. – That’s safe. What else? Oh, the master bathroom, – [Jojo] Mold and gunk. – [Jordan] Wasn’t it like a blue like– – [Jojo] It was awful. – [Jordan] Like bright
green weird tile too. – This house was probably,
no, it was the worst house that I’ve ever taken on.
– Easy. – The worst house I’ve
ever tried to remodel. – It took some convincing. – No I was all in from the get go. – Oh, I meant for me.
– Oh. I’m just gonna be real with
you, I’m pretty frustrated, the house was supposed to be
done before we moved to L.A. last summer, which was May?
– July? – June? – June.
– June. It’s November. – November, guys. And. – Only five months. – I don’t even know when
it’s going to be done. Oh boy. We don’t have electricity. We don’t have all our
plumbing fixtures in. We don’t have grass. – Don’t have grass. – We, aw man, there’s a lot. – We don’t have a front door yet. Still have the temporary front door. – We don’t have a back splash in yet. – Where are we with the back splash? – Well, it’s– – Last I heard, you had about. A few samples? A couple samples? – Standby. – That’s a good sign. – [Jojo] Standby. (upbeat piano music) Oh shoot. – You got it? – Do I got it! Okay! – Is that whole thing? I have no idea. Last I heard. Or our original decision. Which, if we would have stuck
with our original decisions this thing would have
been done months ago. – No. – So, it was supposed to be
just white subway tile, right? Easy, everybody loves it! – Right, white, except. – So, where are we now, Jojo? – Let me paint a picture. – Please. – The idea I had going into this kitchen was white, fresh, clean. Not yet. White, fresh, clean,
airy, then I got in there and I’m just feeling like it’s too white. And I know you’re gonna say, whoever said a kitchen’s too white? ‘Cause you know, I love white kitchens. But I just think that I
can find something better. So! – Okay! – I’m gonna show you what I
ordered from, ha, for samples. Ah, just wait ’cause,
I’m gonna put this down. – See, I like this one. – Hold on. Okay. I’m just gonna get a couple
that I think are contenders. Oh my gosh, I’m sweating. So, I love this a lot. Do you love it initially? – I like it. – Show it to them again. – It’s a little smaller
than I thought it would be. – Yeah, they are smaller. – These things are a little smaller, I thought they’d be bigger. – Right. – It’s very, uh, you know what? It looks like fish scales. And now I can’t get that out of my mind. – That wasn’t my favorite anyways. – Okay. – And then I was thinking; I really, we bother really love the color, like, hunter green. So I was like, let’s get crazy. And it’s actually terrible. – It’s very heavy too. Because like the walls. – Well, we don’t like it so that’s fine. – Pass on that, but don’t break. – I like that one a little better. – But it just, it’s still not gonna work. It’s just not gonna work, it’s too heavy. – It’s not bad. – What? You like that? – I don’t hate it. So now we got white. – Okay, we do have white,
and I really like– – I like this too. – It doesn’t do anything though. – That’s, I like that. I’m like Vanna White. – Okay, tell me what you think. Now envision it, envision it in the space. – I’m envisioning it. You start to see squares? Do you see the squares? – I was in there the other day. Jordan was gone working. I took all these samples into the house, with my mom, actually. So Seriah did give me her opinion. I personally had a favorite. – Is it one of these? – Yup. Do you like any of these? – Yeah. Love this one. – That’s the only one you like? This is just your basic. I think these are too small, so I would opt for like,
a bigger subway tile. – So. So this is the one? – So, I’ve already
placed the order on this. – So what are we even doing? – Oh, it’s cracked. – Whoa, whoa, whoa, whoa, wait a minute. – I told you. Oh, God.
– Wait one minute. You already did the order? – I love this one. I think it’s really perfect. – So it goes that way, not the other way? It’s different. – Mom, mom, can you come here? ‘Cause mom was with me. – Seriah, did you pick? – Mom, come sit here. – [Seriah] Not back splash again. – Mom come sit here. – [Seriah] Not black splash again. – Yes, again. – Sit down. So, let me talk to mom. – This is the best one. – Okay. – Because the other one it
looks like a dungeon house. The green. – The dark one was too dark. – Oh yeah, yeah, yeah. – But mom, you look really
beautiful by the way. – Thank you, baby. – Yeah!
– Wow! You can never go wrong with subway tile. It’s clean, right? – Yeah, it’s too clean. – Wait, I meant, Jordan? – Agreed, I’d get kinda
bored with subway tile. – Right. And so we’re going to do this, in our house, we’re going to take a risk. – We’re taking a risk. – And so, without further ado. – This is the best rescue I’ve ever taken. I love it, because I want
you to be done with this. (laughs) – She said she’s so. – You’ve been a year, you’ve
been roommates too much. – That’s the, yeah. She’s like, get out of the house. – Get out of my house. – Make a decision and
get out of the house. You know the only
problem with this though? What the told us is that this is gonna take another three months to install, so we get to live with
you another three months! – No, please. I’m gonna rent you a motel six. – Whoa. – At my cost. – Motel six?
– First off, mom I think is lying to you. Because I think that she does
love the fact that we’re here. – Yeah she does. – No, I love you guys, but it’s too much. You guys been here too long. – Dad said he loves us here,
and he wants us to stay here. – Well, why don’t you stay
here and I’ll move out? – We’re gonna take a risk and we’re gonna live
here for another year. – I just got an email from them and they said another seven to 10 days. Relax. – Hallelujah! – You and Joe and have
that empty house again! – What does that mean? (upbeat music) So, let’s do a little mini
walk through of our house. It’s a three bedroom, two bath. The house originally only
like 1500 square feet. – No, it was less than that. – Oh, it was like 1300. – I think it was like 1200. – Okay, the house was
originally 1200 square feet, give or take. So we decided to do a
little bit of an expansion. So now it sits at roughly, like, a little under 2000 square feet. When you walk into the front door, you come into the living room. And throughout the whole house, it originally had just eight foot ceilings all the way around. But when you go into the
living room you will see that we have vaulted the
ceilings in the living area, to just make it feel a little bit bigger. – Yeah, it’s an older home, so– – It’s much. – We needed to open it up. – I think this house
was built in like 1940. – Yeah. – I think a little detail that
we did in the living room, on that back wall that was really nice, was we did a ship lap back wall. – [Jordan] And it’s the big ship lap. – It’s the foot long, 12 inch, ship lap; which makes a huge difference. Especially when you’re
putting shiplap in a space, it helps it make it feel bigger. – And a big open kitchen. – [Jojo] Oh yeah! – [Jordan] With an enormous island! – [Jojo] Yeah, the kitchen before guys. – [Jordan] Love the
island, waterfall island. – [Jojo] Was, yeah, we did nice. We opened it up, we
knocked some walls out. Now it’s just an open concept. You go from your living
room, into your kitchen. And then you have french
doors that lead you to the back yard; which is amazing. – [Jordan] Love the backyard. – We have a laundry room that really is gonna be Jackson’s little space because it has a dog shower in it. – He’s so fancy. He’s got an automatic doggie door that opens up with the
thing on his collar. – Yes he does. And then we have three bedrooms. The master suite, kind of is in it’s own section of the house. Before this house had
a hallway that went– – [Jordan] That was probably
the best thing we did. – [Jojo] We decided to
eliminate the hallway and– – [Jordan] Expand the bedrooms. – Expand all the bedrooms. So, ’cause that hallway was
kind of a random dead space. It didn’t make sense. Eliminated that. Master bedroom, master
suite has french doors that lead to the back yard as well. You know, a nice waterfall shower. – Good sized closet
– Big closet. – I mean, it had no closet. It had a tiny bathroom. It’s got a big shower, – [Jojo] Yup. – [Jordan] It’s got a floating vanity. – [Jojo] Yeah, so. – [Jordan] Added some shelves, big closet. – It looks so much better. And I think we’re both very
happy with where it’s come. It’s like, obviously
like, when you do a house there’s all these things
that you look back on and you’re like, ah, I should’ve that, or I should’ve done this. Or I wish I could’ve done that. But I’m learning that I need to just be happy with
what I have right now. – Woosah. (upbeat music) Alright, let’s talk about the best space in any house, the back yard. We have these two trees
that kind of make a little, like, a little nook. (Jojo laughs) Why are you laughing? – I’m just thinking of the hammock that you wanna put up. – Yeah, there’s– – Not a hammock. – I mean, when you see two
trees that are perfectly spaced; what else do you do? You put a hammock. – You don’t put a hammock. (laughs) – Who doesn’t love laying in a hammock? – I do love laying in a hammock but I– – You wanna entertain people, maybe someone wants to take a nap. Maybe someone. – In Texas? – Had one too many drinks,
and they need to go lay down. (Jojo laughs) Like, you can always use a hammock, and it just looks cool. Like, if you see a picture of the beach, there’s always a hammock. – On the beach. You know, you’re not serious about. – I am 100% serious about the hammock. – You will totally disrupt
the fung shui of the backyard. – How? No, there’s already like a
little natural, kind of like, nook for that area right of the deck. Like, then we kinda just close it in. Create nice little. – Yeah, yeah, yeah. – What do you have against hammocks? – Well, I like hammocks, I
just, we’ll figure it out. – We can get a Scandinavian
rustic hammock. – Scandinavian, eh. (laughs) – What was that? – We wanna know what you
guys think as far as design, decor, if you have any
cool, like, wallpaper. – Types of furniture. – I also need help choosing
a rug for my living room. So if you guys know of any good
places or any cool designs; like, please let us know. Comment below, I wanna
hear what you have to say. I need help. – And don’t forget to subscribe, ’cause you do not wanna
miss the big reveal. You’re gonna see it for
the first time with us. – Ah, I can’t wait. Anyways, thank you guys so much, and we will see you next time. (upbeat music)

How Does House Arrest ACTUALLY Work?


We here at The Infographics Show pride ourselves
on educating you every day on everything from science and technology to foreign affairs,
and even just everyday things that you’re probably wondering about but never thought
to ask. Today we’re going to be tackling another viewer
question, Infographics fan Courtney asked us, how does house arrest work? If you’ve seen our previous video on the differences
between prison and jail then you already know that the US penal code is a bit of a mess
of rules and regulations- not only are there different jails, but there’s different prisons
too, and no clear way of knowing where you might end up if you commit an offense. Today though we’ll be looking at what seems
to be the lightest of these punishment options, and what might land you a stint at home as
opposed to a long stay in jail or prison. So you’ve done the crime, and now it’s time
to do the time. Except your time will be done all at home,
but what kinds of crimes net you a home arrest, or home confinement as it is legally known? Well, the regulations for home confinement
vary state by state, but generally only those individuals who are considered low risk and
nonviolent offenders are eligible for house arrest. That means that if you got caught for murdering
and eating twenty four people, you have zero chance of house arrest, but if you were caught
for… we don’t know, defacing a public statue? Then you’d qualify for home confinement. But only if you were a low risk offender. What does that all mean exactly? In all honesty, it’s hard to be sure, because
nobody is really clear on exactly what types of crimes even qualify for house arrest in
the first place. Vandalizing a public statue could earn you
a hefty fine in most places, but it could also potentially land you under house arrest. The same goes for a DUI that ends nonviolently. In truth, earning an actual sentence of house
arrest over jail is largely up to the judge, and is the reason impartial judges with good…
well, judgment… are so important. Being sentenced to county jail is a mandatory
requirement for house arrest though, and again this is where things get rather discretional
on the judge’s part. Many misdemeanours often only involve fines
and/or community service and mandatory counseling, but sometimes they can land you a stint in
jail which would qualify for house arrest. If you are sentenced to even a single day
of jail, then you’re eligible to serve that day under house arrest instead. The same goes if you’re sentenced to twenty
years in jail- although to be fair, any offense with such a hefty sentence would automatically
be a felony, and that’s the real key here: the indictment must be for a misdemeanor,
not a felony. But wait, wasn’t famous scam artist Bernie
Madoff sentenced to house arrest initially? Well, yes, but also no. Bernie Madoff, whom if you don’t know was
convicted of operating the largest Ponzi scheme in the world and stealing almost $65 billion
dollars, was actually sentenced to house arrest along with a $20 million dollar bail in lieu
of sitting in jail for the duration of his trial. That is yet another way to earn yourself house
arrest, but even then only if you are considered a low flight risk and haven’t committed a
violent criminal act. In that case you can post bail and sit at
home for the duration of your trial rather than wait it out in jail- although it really
helps if you’re filthy rich of course. Another key qualifier for house arrest is
having your residence be in or very near to the county in which you were actually sentenced,
so if you got sentenced to three months of house arrest in Tucson, Arizona, you can’t
just jet off to your private mansion in Malibu with a private beach and choose to serve your
sentence there. This actually is pretty common sense policy,
because if we were rich enough and got sentenced to house arrest, we’d just immediately buy
a home on the shore of Hawaii somewhere- or buy an entire water park and declare it our
legal residence. Along with your residence being in or near
the county you were sentenced in, your home must also have a valid telephone through which
your parole officer and other court officials can contact you. From our research it seems that the rules
on this vary state by state, with some states accepting a cell phone and others mandating
that you have a physical landline available inside your residence. For the younger members of our audience, a
land line used to be a communications device similar to a cell phone, but was physically
connected to a global network of cables and allowed people to speak via voice communications
with other people. It had no games, no texting, and zero apps,
and if you used it at the same time that you tried to use the internet it would crash the
internet. Lastly, to qualify for house arrest you have
to be able to pay some or all of the cost of monitoring your compliance. While house arrest is far cheaper for the
government than keeping you locked up in jail, it still costs about $6,000 a year. This cost includes the price of the monitoring
unit which you must wear around your ankle and is GPS enabled, and the cost of that monitoring
itself. Once more states differ, with some states
having an up-front fee of around $14 a day, and other states adjusting the daily fee on
a sliding scale versus your income. In the end, it’s preferable to the government
if you can stay locked up at home instead of in a jail facility as it’s cheaper, and
so most courts are willing to work with you on the financial side. So now that we know how to get yourself house
arrest, how does it work exactly? Well, you’ve probably seen it portrayed in
the movies, and in most cases the depiction is completely wrong. House arrest sounds like, well you being arrested
to your house, but in reality many exceptions can be made for you to actually leave your
residence. For example, work exemptions are common for
people with jobs, and it makes more sense for the government to let you keep working
and be a productive member of society than not. The same goes for those attending school,
and exemptions based around your school schedule are also possible. There can even be exemptions for court-appointed
counseling events, and at times for religious events- again, the specific terms of your
house arrest are largely in the hands of your sentencing judge. Whatever the exceptions though, your schedule
is very closely monitored, and if you are not physically inside your residence within
the allowed time, then you are considered to be in violation of your house arrest and
can be sent to real jail. Thanks to GPS technology the court can be
aware of you even just sneaking to the end of the block for a quick chat with your friends,
or to pick up a soda from the corner store, and it has a zero tolerance policy for offences. That same GPS technology though also lets
the court see that you were stuck in traffic, and thanks to big data it can be easy to pull
up traffic patterns and realize that the reason you were an hour late getting home isn’t because
you were willfully violating your house arrest, but because of bad traffic. But what about feeding yourself and taking
care of other vital necessities? Well, once more the responsibility of physically
taking care of yourself falls on you, rather than the state, which alleviates a large amount
of the cost of the state holding you. This means that if you aren’t able to meet
your own basic daily needs, then you will not qualify for house arrest. It’s helpful if you have a job you can be
exempted to go work at, or have supportive friends or family nearby or living with you
that can cover the cost of your food for the duration of your sentence. This additional support also extends into
actually getting that food into the house in the first place, and is the reason why
so many people who live alone don’t qualify for house arrest. Assigning you someone to physically bring
you food and other necessities would completely destroy the one advantage of house arrest-
the fact that it saves the court money- and so therefore how you feed yourself and buy
new toilet paper is completely on you. The ability to not be able to get these things
for yourself or with the assistance of others will also disqualify you from house arrest. Luckily for you amazon delivers everything
you could possibly need straight to your door, and uber eats and doordash can bring you food
with the press of a button. While at home you can enjoy pretty much the
same freedoms you always did, and only in extremely rare and specific circumstances
will you be barred from the internet or receiving any visitors- although judges can enforce
as a condition of your sentence that you do not associate with specific individuals for
the duration of your house arrest. However this works largely on the honor system
and on investigations done by parole officers, and while you likely wouldn’t get caught,
it’s probably best not to push your luck and earn yourself a trip to the real big house. With all these advantages house arrest can
seem like a pretty attractive option, but it does come with one pretty glaring downside:
the fact that time served on house arrest will not qualify for good behavior and thus
earn a reduction in your sentence. Typically in jail you can earn a 1 for 1 day
reduction on your sentence for good behavior, meaning that if you are cooperative, polite,
and don’t cause any trouble, you can get one day knocked off your sentence for every one
day served with good behavior. Unfortunately house arrest is exempt from
this rule, so while it may be more comfortable to sit at home than in jail, you’ll be stuck
inside the house for much longer than if you were a model prisoner in county jail. Would you rather get sentenced to house arrest
or a real jail? Got another question only The Infographics
Show can answer? Email us or let us know in the comments! And if you enjoyed this video check out our
challenge episode, I didn’t leave home for 30 days to see what a real house arrest might
look like!